Vragen? Bel direct

0593 232114



Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 chiptuning specialist

chiptuning  Renault  Clio 4 - (ph2) - 2016
Je wilt meer vermogen en tegelijkertijd brandstof besparen op je Renault?
Dankzij Renault chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Renault. Wij zijn specialist in het tunen van uw Renault Clio 4 – (ph2) – 2016.

U ervaart bij een Renault Clio 4 – (ph2) – 2016:

  • Een winst van 25% aan extra vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een besparing van +/- 5% op brandstof;

Overzicht Renault Clio 4 – (ph2) – 2016

Chiptuning Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 RS Trophy 1.6T 220hp
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 RS 1.6T 200pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 0.9 TCE 90pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 1.2 TCE 120pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 1.5 DCi 110pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 1.5 DCi 90pk
Chiptuning Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 1.5 DCi 75pk

Staat je Renault Clio 4 - (ph2) - 2016 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Renault Clio 4 – (ph2) – 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Renault Clio 4 - (ph2) - 2016

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Renault worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend bepalend. Dikwijls wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

Renault chiptuning op maat

Hedendaagse Renault modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is het brein van de Renault motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de Renault fabrikant deze marge zelf niet?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Renault de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Renault chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Renault Clio 4 - (ph2) - 2016 chiptuning? Neem contact op