Porsche Cayman 2013 – 2015 ( 981 ) chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Porsche?
Met onze Porsche maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Porsche Cayman 2013 – 2015 ( 981 ) heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Porsche. Wij zijn specialist in het tunen van uw Porsche Cayman 2013 – 2015 ( 981 ).
U ervaart bij een Porsche Cayman 2013 – 2015 ( 981 ):
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Porsche Cayman 2013 – 2015 ( 981 )
Chiptuning Porsche Cayman 2013 – 2015 ( 981 ) 2.7i 211pk
Chiptuning Porsche Cayman 2013 – 2015 ( 981 ) 2.7i 275pk
Chiptuning Porsche Cayman 2013 – 2015 ( 981 ) 3.4i 325pk
Chiptuning Porsche Cayman 2013 – 2015 ( 981 ) GTS 3.4i 340pk
Chiptuning Porsche Cayman 2013 – 2015 ( 981 ) GT4 3.8i 385pk
Staat je Porsche Cayman 2013 - 2015 ( 981 ) er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Porsche Cayman 2013 – 2015 ( 981 ) chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Porsche Cayman 2013 – 2015 ( 981 ) chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Porsche Cayman 2013 - 2015 ( 981 )
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Porsche worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm beslissend. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Porsche chiptuning maatwerk
Moderne Porsche modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Porsche motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst een stuk lager, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Porsche deze marge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Porsche fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Porsche worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Porsche chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.