Porsche Cayenne chiptuning specialist
Chiptuning Porsche: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dankzij Porsche chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Porsche Cayenne heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Porsche. Wij zijn specialist in het tunen van uw Porsche Cayenne.
U ervaart bij een Porsche Cayenne:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een aanzienlijk zuinigere Porsche, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht Porsche Cayenne
Chiptuning Porsche Cayenne 955 – 2002 – 2007
Chiptuning Porsche Cayenne 957 – 2007 – 2010
Chiptuning Porsche Cayenne 958 – 2010 – 2014
Chiptuning Porsche Cayenne 958 – 2014 – 2017
Staat je Porsche Cayenne er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Porsche Cayenne chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Porsche Cayenne chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Porsche Cayenne
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Porsche . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is enorm fundamenteel. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Porsche chiptuning maatwerk
Moderne Porsche modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is als het ware het brein van de Porsche motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk minder, ongeveer 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Porsche deze speelruimte niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Porsche fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Porsche worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Porsche chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.