Pontiac G8 2008 – 2010 chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en toch meer vermogen met je Pontiac?
Dankzij Pontiac chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Pontiac G8 2008 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Pontiac. Wij zijn specialist in het tunen van uw Pontiac G8 2008 – 2010.
U ervaart bij een Pontiac G8 2008 – 2010:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een substantieel zuinigere Pontiac, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht Pontiac G8 2008 – 2010
Chiptuning Pontiac G8 2008 – 2010 3.6 V6 256pk
Chiptuning Pontiac G8 2008 – 2010 6.0 V8 361pk
Chiptuning Pontiac G8 2008 – 2010 6.2 V8 415pk
Staat je Pontiac G8 2008 - 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Pontiac G8 2008 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Pontiac G8 2008 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Pontiac G8 2008 - 2010
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Pontiac worden verlaagd . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg fundamenteel. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Pontiac chiptuning op maat
Hedendaagse Pontiac modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Pontiac motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Pontiac deze speelruimte zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Pontiac fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Pontiac chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.