Vragen? Bel direct

0593 232114



Pontiac G6 2004 – 2010 chiptuning specialist

chiptuning  Pontiac  G6 2004 - 2010
Een Pontiac met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Pontiac chiptuning!
Na een chiptuning van uw Pontiac G6 2004 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Pontiac. Wij zijn specialist in het tunen van uw Pontiac G6 2004 – 2010.

U ervaart bij een Pontiac G6 2004 – 2010:

  • Een winst van 25% aan extra vermogen;
  • Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn haalbaar;
  • Een brandstofbesparing van rond de 5%;

Overzicht Pontiac G6 2004 – 2010

Chiptuning Pontiac G6 2004 – 2010 2.4i – 167pk
Chiptuning Pontiac G6 2004 – 2010 3.5 V6 224pk
Chiptuning Pontiac G6 2004 – 2010 3.5 V6 211pk
Chiptuning Pontiac G6 2004 – 2010 3.9 V6 240pk

Staat je Pontiac G6 2004 - 2010 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Pontiac G6 2004 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Pontiac G6 2004 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Pontiac G6 2004 - 2010

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Pontiac . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg fundamenteel. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.

Pontiac chiptuning op maat

Moderne Pontiac modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Pontiac motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk minder, plusminus 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de Pontiac fabrikant deze speelruimte zelf niet?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Pontiac de software niet optimaal af. De auto’s van Pontiac worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Pontiac chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Pontiac G6 2004 - 2010 chiptuning? Neem contact op