Vragen? Bel direct

0593 232114



Peugeot 3008 2009 – 2013 chiptuning specialist

chiptuning  Peugeot  3008 2009 - 2013
Je wilt meer vermogen en tegelijkertijd brandstof besparen op je Peugeot?
Met onze Peugeot maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Peugeot 3008 2009 – 2013 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Peugeot. Wij zijn specialist in het tunen van uw Peugeot 3008 2009 – 2013.

U ervaart bij een Peugeot 3008 2009 – 2013:

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een brandstofbesparing van rond de 5%;

Overzicht Peugeot 3008 2009 – 2013

Chiptuning Peugeot 3008 2009 – 2013 1.6 HDi 8V 112pk
Chiptuning Peugeot 3008 2009 – 2013 1.6 e-HDi 8V 115pk
Chiptuning Peugeot 3008 2009 – 2013 1.6 HDi 16V 110pk
Chiptuning Peugeot 3008 2009 – 2013 1.6 THP 156pk
Chiptuning Peugeot 3008 2009 – 2013 1.6 VTi 120pk
Chiptuning Peugeot 3008 2009 – 2013 2.0 HDi 150pk
Chiptuning Peugeot 3008 2009 – 2013 2.0 HDI 163pk

Staat je Peugeot 3008 2009 - 2013 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Peugeot 3008 2009 – 2013 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Peugeot 3008 2009 – 2013 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Peugeot 3008 2009 - 2013

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Peugeot . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg fundamenteel. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Peugeot chiptuning op maat

Moderne Peugeot modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is als het ware het brein van de Peugeot motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Peugeot deze winstmarge zelf niet?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Peugeot de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Peugeot worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is het verbruik na Peugeot chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Peugeot 3008 2009 - 2013 chiptuning? Neem contact op