Mitsubishi Lancer EVO chiptuning specialist
Een Mitsubishi met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Met onze Mitsubishi maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mitsubishi Lancer EVO heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mitsubishi. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mitsubishi Lancer EVO.
U ervaart bij een Mitsubishi Lancer EVO:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Mitsubishi Lancer EVO
Chiptuning Mitsubishi Lancer EVO IX
Chiptuning Mitsubishi Lancer EVO X
Staat je Mitsubishi Lancer EVO er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mitsubishi Lancer EVO chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mitsubishi Lancer EVO chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mitsubishi Lancer EVO
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Mitsubishi . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm beslissend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Mitsubishi chiptuning maatwerk
Hedendaagse Mitsubishi modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Mitsubishi motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Mitsubishi deze winstmarge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Mitsubishi fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Mitsubishi worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Mitsubishi chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.