Mini One R56 – 2010 – 2014 chiptuning specialist
Een Mini met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Maatwerk Mini chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mini One R56 – 2010 – 2014 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mini. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mini One R56 – 2010 – 2014.
U ervaart bij een Mini One R56 – 2010 – 2014:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Mini One R56 – 2010 – 2014
Chiptuning Mini One R56 – 2010 – 2014 1.6i 115pk
Chiptuning Mini One R56 – 2010 – 2014 1.6i 98pk
Chiptuning Mini One R56 – 2010 – 2014 1.6i 122pk
Chiptuning Mini One R56 – 2010 – 2014 1.6i 75pk
Chiptuning Mini One R56 – 2010 – 2014 1.4i 75pk
Chiptuning Mini One R56 – 2010 – 2014 1.6D 90pk
Chiptuning Mini One R56 – 2010 – 2014 1.5D 95pk
Staat je Mini One R56 - 2010 - 2014 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mini One R56 – 2010 – 2014 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mini One R56 – 2010 – 2014 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mini One R56 - 2010 - 2014
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mini worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Mini chiptuning op maat
Hedendaagse Mini modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Mini motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Mini deze winstmarge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Mini de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Mini chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.