Chiptuning Mini



Mini chiptuning specialist

chiptuning  MiniEen Mini met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dankzij Mini chiptuning op maat geen probleem!

Hier vind je een overzicht van alle Mini types waarvoor wij optimalisatie kunnen uitvoeren. Staat je Mini er onverhoopt niet tussen? Neem even contact met ons op. Door het optimaliseren van de parameters zal het rijcomfort, vermogen en koppel toenemen.

Door chiptuning worden de parameters van de Mini motermanagementsoftware beter afgestemd. Door deze optimale afstemming levert Mini chiptuning;

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
  • Een besparing op brandstof van rond de 5%;

Kortom; Door het chiptunen van je Mini ben je aanmerkelijk minder geld kwijt bent aan brandstof door zuinigere motorprestaties. En daarnaast krijgt je Mini ook meer vermogen.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Mini

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Mini . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm belangrijk. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.

Mini chiptuning maatwerk

Hedendaagse Mini modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Mini motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.

Waarom gebruikt Mini deze marge niet zelf?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mini de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Mini worden in talrijk landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Mini chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder..

Meer weten over Mini chiptuning? Neem contact op