Vragen? Bel direct

0593 232114



Mercedes-Benz SLK R172 – 2011 chiptuning specialist

chiptuning  Mercedes-Benz  SLK R172 - 2011
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Mercedes-Benz?
Dankzij Mercedes-Benz chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Mercedes-Benz SLK R172 – 2011 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mercedes-Benz. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mercedes-Benz SLK R172 – 2011.

U ervaart bij een Mercedes-Benz SLK R172 – 2011:

  • Tot ruim 25% aan extra vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een besparing op brandstof van rond de 5%;

Overzicht Mercedes-Benz SLK R172 – 2011

Chiptuning Mercedes-Benz SLK R172 – 2011 250 (1.8T) – 204pk
Chiptuning Mercedes-Benz SLK R172 – 2011 200 (1.8T) – 184pk
Chiptuning Mercedes-Benz SLK R172 – 2011 55 AMG V8 – 421pk
Chiptuning Mercedes-Benz SLK R172 – 2011 250 CDI 204pk
Chiptuning Mercedes-Benz SLK R172 – 2011 350 – 272pk

Staat je Mercedes-Benz SLK R172 - 2011 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Mercedes-Benz SLK R172 – 2011 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Mercedes-Benz SLK R172 – 2011 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Mercedes-Benz SLK R172 - 2011

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Mercedes-Benz . Wij beperken ook de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Mercedes-Benz chiptuning maatwerk

Hedendaagse Mercedes-Benz modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Mercedes-Benz motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel lager, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Mercedes-Benz deze winstmarge niet zelf?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Mercedes-Benz fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Mercedes-Benz worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Mercedes-Benz chiptuning?

Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Mercedes-Benz SLK R172 - 2011 chiptuning? Neem contact op