Mercedes-Benz SL R231 – 2012 chiptuning specialist
Een Mercedes-Benz met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Mercedes-Benz chiptuning!
Na een chiptuning van uw Mercedes-Benz SL R231 – 2012 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mercedes-Benz. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mercedes-Benz SL R231 – 2012.
U ervaart bij een Mercedes-Benz SL R231 – 2012:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een aanzienlijk zuinigere Mercedes-Benz, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht Mercedes-Benz SL R231 – 2012
Chiptuning Mercedes-Benz SL R231 – 2012 63 AMG V8 BiTurbo – 537pk
Chiptuning Mercedes-Benz SL R231 – 2012 500 V8 BiTurbo – 435pk
Chiptuning Mercedes-Benz SL R231 – 2012 65 AMG V12 BiTurbo – 630pk
Chiptuning Mercedes-Benz SL R231 – 2012 400 V6 BiTurbo – 333pk
Staat je Mercedes-Benz SL R231 - 2012 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mercedes-Benz SL R231 – 2012 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mercedes-Benz SL R231 – 2012 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mercedes-Benz SL R231 - 2012
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mercedes-Benz worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm bepalend. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Mercedes-Benz chiptuning op maat
Moderne Mercedes-Benz modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Mercedes-Benz motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Mercedes-Benz deze winstmarge niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mercedes-Benz de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Mercedes-Benz chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.