Mercedes-Benz S chiptuning specialist
Een Mercedes-Benz met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Mercedes-Benz chiptuning!
Na een chiptuning van uw Mercedes-Benz S heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mercedes-Benz. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mercedes-Benz S.
U ervaart bij een Mercedes-Benz S:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Mercedes-Benz S
Chiptuning Mercedes-Benz S W222 – 2013- 2017
Chiptuning Mercedes-Benz S W221 – 2005 – 2013
Chiptuning Mercedes-Benz S W220 – 2002 – 2005
Chiptuning Mercedes-Benz S W220 – 1997 – 2002
Chiptuning Mercedes-Benz S 2017
Staat je Mercedes-Benz S er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mercedes-Benz S chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mercedes-Benz S chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mercedes-Benz S
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mercedes-Benz worden verlaagd . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend fundamenteel. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
Mercedes-Benz chiptuning maatwerk
Moderne Mercedes-Benz modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Mercedes-Benz motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel minder, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Mercedes-Benz fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mercedes-Benz de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Mercedes-Benz chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.