Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018 chiptuning specialist
Een Mercedes-Benz met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Mercedes-Benz chiptuning!
Na een chiptuning van uw Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mercedes-Benz. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018.
U ervaart bij een Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018
Chiptuning Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018 400 4 Matic 333pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018 500 4 Matic 435pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018 450 AMG 367pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018 63 AMG 558pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018 63 AMG S 585pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018 250 CDI 204pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018 350 CDI 4Matic 258pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018 43 AMG 367pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018 43 AMG 390pk
Chiptuning Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018 500e 449pk
Staat je Mercedes-Benz GLE 2015 - 2018 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mercedes-Benz GLE 2015 – 2018 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mercedes-Benz GLE 2015 - 2018
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mercedes-Benz worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Mercedes-Benz chiptuning op maat
Hedendaagse Mercedes-Benz modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Mercedes-Benz motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Mercedes-Benz deze marge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mercedes-Benz de software niet optimaal af. De auto’s van Mercedes-Benz worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Mercedes-Benz chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.