Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 chiptuning specialist
Een Mercedes-Benz met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dankzij Mercedes-Benz chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mercedes-Benz. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016.
U ervaart bij een Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 250 CGi 211pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 250 CDI 204pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 250 CDI BlueTec 204pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 300 CDI BlueTec 231pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 350 CDI BlueTec 258pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 350 CDI 252pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 220 CDI 170pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 220 CDI BlueTEC 170pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 200 CDI 136pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 300 CGi 252pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 350 CGi 306pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 400 CGi 333pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 200 CDI BlueTEC 136pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 200 CGi 184pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 500 CGi 408pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 63 AMG S 585pk
Chiptuning Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 63 AMG 585pk
Staat je Mercedes-Benz E W212 - 2013 - 2016 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mercedes-Benz E W212 – 2013 – 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mercedes-Benz E W212 - 2013 - 2016
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mercedes-Benz worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm beslissend. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Mercedes-Benz chiptuning maatwerk
Hedendaagse Mercedes-Benz modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Mercedes-Benz motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Mercedes-Benz fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Mercedes-Benz de software niet optimaal af. De auto’s van Mercedes-Benz worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Mercedes-Benz chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.