Vragen? Bel direct

0593 232114



McLaren 600LT 2018 chiptuning specialist

chiptuning  McLaren  600LT 2018
Chiptuning McLaren: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Met onze McLaren maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw McLaren 600LT 2018 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw McLaren. Wij zijn specialist in het tunen van uw McLaren 600LT 2018.

U ervaart bij een McLaren 600LT 2018:

  • Een winst van 25% aan extra vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een aanzienlijk zuinigere McLaren, tot wel 5% besparing op brandstof;

Overzicht McLaren 600LT 2018

Chiptuning McLaren 600LT 2018 3.8 V8 600pk

Staat je McLaren 600LT 2018 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen McLaren 600LT 2018 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over McLaren 600LT 2018 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je McLaren 600LT 2018

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de McLaren worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

McLaren chiptuning op maat

Moderne McLaren modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de McLaren motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk minder, circa 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt McLaren deze winstmarge niet zelf?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de McLaren fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na McLaren chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over McLaren 600LT 2018 chiptuning? Neem contact op