McLaren 570GT All chiptuning specialist
Een McLaren met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Maatwerk McLaren chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw McLaren 570GT All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw McLaren. Wij zijn specialist in het tunen van uw McLaren 570GT All.
U ervaart bij een McLaren 570GT All:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een aanzienlijk zuinigere McLaren, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht McLaren 570GT All
Staat je McLaren 570GT All er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen McLaren 570GT All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over McLaren 570GT All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je McLaren 570GT All
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de McLaren . Wij beperken eveneens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
McLaren chiptuning op maat
Hedendaagse McLaren modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de McLaren motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst substantieel lager, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt McLaren deze speelruimte zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de McLaren de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na McLaren chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.