Vragen? Bel direct

0593 232114



Mazda 6 2003 – 2008 chiptuning specialist

chiptuning  Mazda  6 2003 - 2008
Een Mazda met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Met onze Mazda maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mazda 6 2003 – 2008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mazda. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mazda 6 2003 – 2008.

U ervaart bij een Mazda 6 2003 – 2008:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Mazda 6 2003 – 2008

Chiptuning Mazda 6 2003 – 2008 2.0 CiTD 120pk
Chiptuning Mazda 6 2003 – 2008 2.0 CiTD 136pk
Chiptuning Mazda 6 2003 – 2008 2.0 CiTD 143pk
Chiptuning Mazda 6 2003 – 2008 1.8i 16v 120pk
Chiptuning Mazda 6 2003 – 2008 2.0 CiTD 121pk
Chiptuning Mazda 6 2003 – 2008 2.0 CiTD 140pk
Chiptuning Mazda 6 2003 – 2008 2.5 S-VT 170pk

Staat je Mazda 6 2003 - 2008 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Mazda 6 2003 – 2008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Mazda 6 2003 – 2008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Mazda 6 2003 - 2008

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Mazda . De vertraging in de ontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend fundamenteel. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.

Mazda chiptuning op maat

Hedendaagse Mazda modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Mazda motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de Mazda fabrikant deze marge zelf niet?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mazda fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Wat is het brandstofverbruik na Mazda chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.

Meer weten over Mazda 6 2003 - 2008 chiptuning? Neem contact op