Mazda 3 2013 – 2015 chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en toch meer vermogen met je Mazda?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Mazda chiptuning!
Na een chiptuning van uw Mazda 3 2013 – 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mazda. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mazda 3 2013 – 2015.
U ervaart bij een Mazda 3 2013 – 2015:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een betere afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Mazda 3 2013 – 2015
Chiptuning Mazda 3 2013 – 2015 2.2 SkyActiv-D – 150pk
Chiptuning Mazda 3 2013 – 2015 2.0 SkyActiv-G – 120pk
Chiptuning Mazda 3 2013 – 2015 2.0 SkyActiv-G – 165pk
Chiptuning Mazda 3 2013 – 2015 1.5 SkyActiv-D 105pk
Staat je Mazda 3 2013 - 2015 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mazda 3 2013 – 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Mazda 3 2013 – 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mazda 3 2013 - 2015
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Mazda . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Mazda chiptuning op maat
Moderne Mazda modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is het brein van de Mazda motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel minder, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Mazda fabrikant deze marge zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Mazda de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerhande factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Mazda chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.