Mazda 2 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Mazda?
Met onze Mazda maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Mazda 2 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Mazda. Wij zijn specialist in het tunen van uw Mazda 2.
U ervaart bij een Mazda 2:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Additionele trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Mazda 2
Chiptuning Mazda 2 2003 – 2006
Chiptuning Mazda 2 2007 – 2013
Chiptuning Mazda 2 2014
Staat je Mazda 2 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Mazda 2 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Verbeter direct de rijsprestaties van je Mazda 2
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Mazda worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm belangrijk. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Mazda chiptuning maatwerk
Moderne Mazda modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is als het ware het brein van de Mazda motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk minder, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Mazda fabrikant deze winstmarge niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Mazda de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Mazda chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.