Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405) chiptuning specialist
Een Land Rover met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Maatwerk Land Rover chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405) heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Land Rover. Wij zijn specialist in het tunen van uw Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405).
U ervaart bij een Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405):
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405)
Chiptuning Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405) 4.4 TDV8 313pk
Chiptuning Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405) 5.0 Supercharged 510pk
Chiptuning Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405) 3.0 TDV6 258pk
Chiptuning Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405) 3.0 SDV6 292pk
Chiptuning Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405) 3.0 TDV6 211pk
Chiptuning Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405) 4.4 SDV8 339pk
Chiptuning Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405) 5.0 Supercharged SVR 550pk
Chiptuning Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405) 3.0 V6 Supercharged 340pk
Chiptuning Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405) 3.0 SDV6 306pk
Chiptuning Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405) 2.0 Si4 300pk
Staat je Land Rover Range Rover / Sport 2012 ... (L405) er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405) chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Land Rover Range Rover / Sport 2012 … (L405) chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Land Rover Range Rover / Sport 2012 ... (L405)
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Land Rover . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Vaak wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Land Rover chiptuning op maat
Hedendaagse Land Rover modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is het brein van de Land Rover motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk minder, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Land Rover fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Land Rover fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Land Rover worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Land Rover chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.