Vragen? Bel direct

0593 232114



Land Rover Freelander 2010 chiptuning specialist

chiptuning  Land Rover  Freelander 2010
Chiptuning Land Rover: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Land Rover chiptuning!
Na een chiptuning van uw Land Rover Freelander 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Land Rover. Wij zijn specialist in het tunen van uw Land Rover Freelander 2010.

U ervaart bij een Land Rover Freelander 2010:

  • Additioneel vermogen tot wel 25%;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een brandstofbesparing van rond de 5%;

Overzicht Land Rover Freelander 2010

Chiptuning Land Rover Freelander 2010 2.2 TD4 190pk
Chiptuning Land Rover Freelander 2010 2.2 TD4 150pk
Chiptuning Land Rover Freelander 2010 2.0 SI4 240pk

Staat je Land Rover Freelander 2010 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Land Rover Freelander 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Land Rover Freelander 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Land Rover Freelander 2010

Verbetering acceleratie

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Land Rover worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is enorm belangrijk. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

Land Rover chiptuning maatwerk

Hedendaagse Land Rover modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Land Rover motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst substantieel lager, plusminus 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Land Rover fabrikant deze speelruimte niet zelf?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Land Rover fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Land Rover worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het brandstofverbruik na Land Rover chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Land Rover Freelander 2010 chiptuning? Neem contact op