Lancia Voyager chiptuning specialist
Een Lancia met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Met onze Lancia maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Lancia Voyager heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Lancia. Wij zijn specialist in het tunen van uw Lancia Voyager.
U ervaart bij een Lancia Voyager:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Lancia Voyager
Staat je Lancia Voyager er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Lancia Voyager chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Lancia Voyager chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Lancia Voyager
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Lancia worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend beslissend. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Lancia chiptuning op maat
Hedendaagse Lancia modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Lancia motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel lager, omstreeks 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Lancia fabrikant deze marge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Lancia de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Lancia chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.