Lancia Phedra All chiptuning specialist
Een Lancia met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Maatwerk Lancia chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Lancia Phedra All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Lancia. Wij zijn specialist in het tunen van uw Lancia Phedra All.
U ervaart bij een Lancia Phedra All:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een brandstofbesparing van rond de 5%;
Overzicht Lancia Phedra All
Chiptuning Lancia Phedra All 2.0 JTD 120pk
Chiptuning Lancia Phedra All 2.0 JTDm 136pk
Chiptuning Lancia Phedra All 2.0 JTD 110pk
Chiptuning Lancia Phedra All 2.2 JTD 128pk
Chiptuning Lancia Phedra All 2.2 JTDm 170pk
Staat je Lancia Phedra All er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Lancia Phedra All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Lancia Phedra All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Lancia Phedra All
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Lancia . Wij beperken ook de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Lancia chiptuning maatwerk
Moderne Lancia modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Lancia motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Lancia deze marge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Lancia fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Lancia worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerlei factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Lancia chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.