Vragen? Bel direct

0593 232114



Lancia Delta 2008 chiptuning specialist

chiptuning  Lancia  Delta 2008
Je wilt meer vermogen en gelijktijdig brandstof besparen op je Lancia?
Maatwerk Lancia chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Lancia Delta 2008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Lancia. Wij zijn specialist in het tunen van uw Lancia Delta 2008.

U ervaart bij een Lancia Delta 2008:

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
  • Een aanzienlijk zuinigere Lancia, tot wel 5% besparing op brandstof;

Overzicht Lancia Delta 2008

Chiptuning Lancia Delta 2008 1.4 T-jet 120pk
Chiptuning Lancia Delta 2008 1.4 T-jet 150pk
Chiptuning Lancia Delta 2008 1.6 JTDm 120pk
Chiptuning Lancia Delta 2008 2.0 JTDm 165pk
Chiptuning Lancia Delta 2008 1.9 JTDm 190pk
Chiptuning Lancia Delta 2008 1.6 JTDm 105pk
Chiptuning Lancia Delta 2008 1.8 DI T-Jet 200pk
Chiptuning Lancia Delta 2008 1.4 Multiair 140pk

Staat je Lancia Delta 2008 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Lancia Delta 2008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Lancia Delta 2008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Lancia Delta 2008

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Lancia . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.

Lancia chiptuning op maat

Moderne Lancia modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Lancia motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel lager, circa 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Lancia deze marge zelf niet?

Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Lancia fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Lancia worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het verbruik na Lancia chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Lancia Delta 2008 chiptuning? Neem contact op