Isuzu D-Max All chiptuning specialist
Een Isuzu met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Met onze Isuzu maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Isuzu D-Max All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Isuzu. Wij zijn specialist in het tunen van uw Isuzu D-Max All.
U ervaart bij een Isuzu D-Max All:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een aanmerkelijk zuinigere Isuzu, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht Isuzu D-Max All
Chiptuning Isuzu D-Max All 2.5 TDI 136pk
Chiptuning Isuzu D-Max All 3.0 TDI 163pk
Chiptuning Isuzu D-Max All 3.0 TD 131pk
Chiptuning Isuzu D-Max All 2.5D twinturbo 163pk
Chiptuning Isuzu D-Max All 3.0D 177pk
Chiptuning Isuzu D-Max All 1.9D 164pk
Staat je Isuzu D-Max All er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Isuzu D-Max All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Isuzu D-Max All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Isuzu D-Max All
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Isuzu worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend belangrijk. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Isuzu chiptuning maatwerk
Hedendaagse Isuzu modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Isuzu motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Isuzu deze winstmarge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Isuzu de software niet optimaal af. De auto’s van Isuzu worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Isuzu chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.