Vragen? Bel direct

0593 232114



Isuzu Ascender 2003 – 2008 chiptuning specialist

chiptuning  Isuzu  Ascender 2003 - 2008
Minder brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Isuzu?
Maatwerk Isuzu chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Isuzu Ascender 2003 – 2008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Isuzu. Wij zijn specialist in het tunen van uw Isuzu Ascender 2003 – 2008.

U ervaart bij een Isuzu Ascender 2003 – 2008:

  • Een winst van 25% aan extra vermogen;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Isuzu Ascender 2003 – 2008

Chiptuning Isuzu Ascender 2003 – 2008 4.2 275hp
Chiptuning Isuzu Ascender 2003 – 2008 5.3 V8 305pk

Staat je Isuzu Ascender 2003 - 2008 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Isuzu Ascender 2003 – 2008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Isuzu Ascender 2003 – 2008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Isuzu Ascender 2003 - 2008

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Isuzu . Wij beperken ook de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg beslissend. Doorgaans wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

Isuzu chiptuning op maat

Hedendaagse Isuzu modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. De ECU is het brein van de Isuzu motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel lager, ongeveer 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de Isuzu fabrikant deze speelruimte niet zelf?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Isuzu fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Isuzu worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Wat is de brandstofbesparing na Isuzu chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Isuzu Ascender 2003 - 2008 chiptuning? Neem contact op