Honda CR-V 2002 – 2006 chiptuning specialist
Een Honda met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dankzij Honda chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Honda CR-V 2002 – 2006 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Honda. Wij zijn specialist in het tunen van uw Honda CR-V 2002 – 2006.
U ervaart bij een Honda CR-V 2002 – 2006:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Honda CR-V 2002 – 2006
Staat je Honda CR-V 2002 - 2006 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Honda CR-V 2002 – 2006 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Honda CR-V 2002 – 2006 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Honda CR-V 2002 - 2006
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Honda worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm beslissend. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Honda chiptuning maatwerk
Hedendaagse Honda modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Honda motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. De ECU is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst een stuk minder, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Honda fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Honda de software niet optimaal af. De auto’s van Honda worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slecht onderhoud, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Honda chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.