Honda Accord All chiptuning specialist
Een Honda met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Met onze Honda maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Honda Accord All heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Honda. Wij zijn specialist in het tunen van uw Honda Accord All.
U ervaart bij een Honda Accord All:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een aanzienlijk zuinigere Honda, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht Honda Accord All
Chiptuning Honda Accord All 2.2 i-DTEC 150pk
Chiptuning Honda Accord All 2.2 i-DTEC 180pk
Chiptuning Honda Accord All 2.2 CTDi 140pk
Staat je Honda Accord All er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Honda Accord All chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Honda Accord All chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Honda Accord All
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Honda worden verlaagd . Wij beperken eveneens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend belangrijk. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Honda chiptuning op maat
Hedendaagse Honda modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Honda motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Honda deze speelruimte niet zelf?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Honda fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Honda chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.