Honda chiptuning specialist
Een Honda met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Maatwerk Honda chiptuning maakt dit mogelijk!
Een vermogensoptimalisatie voor alle Honda types is mogelijk. Staat je Honda er niet bij? Neem gerust even contact op. Door softwareoptimalisatie zal vermogen,koppel en voornamelijk het rijcomfort toenemen.
Tijdens het chiptuning worden de parameters van het motormanagementsoftware van de Honda optimaal afgestemd. Dankzij deze ideale afstemming, met de veiligheidsmarges in acht genomen, geeft Honda chiptuning;
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Kortom; Meer vermogen, koppel en een lager brandstofverbruik voor je Honda.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Honda
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Honda . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend bepalend. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Honda chiptuning maatwerk
Hedendaagse Honda modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is het brein van de Honda motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst realiseerbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk lager, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Honda fabrikant deze marge zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Honda fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Honda worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal wegens allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Honda chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk..