Chiptuning Honda



Honda chiptuning specialist

chiptuning HondaMinder brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Honda?
Met onze Honda maatwerk chiptuning is dit mogelijk!

Een vermogensoptimalisatie voor alle Honda types is mogelijk. Staat je Honda er niet bij? Neem gerust even contact op. Door het optimaliseren van de parameters zal het rijcomfort, vermogen en koppel toenemen.

Gedurende de chiptuning worden de parameters van het motormanagementsoftware van de Honda beter afgestemd. Dankzij deze ideale afstemming, met de veiligheidsmarges in acht genomen, levert Honda chiptuning;

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Extra trekkracht; winsten tot 30% zijn haalbaar;
  • Een brandstofbesparing van rond de 5%;

Kortom; Door het chiptunen van je Honda ben je substantieel minder geld kwijt bent aan brandstof door zuinigere motorprestaties. En daarnaast krijgt je Honda ook meer vermogen.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Honda

Verbetering acceleratie

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Honda worden verlaagd . Wij beperken daarnaast de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de tuning geeft is erg bepalend. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

Honda chiptuning maatwerk

Moderne Honda modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Honda motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Honda fabrikant deze winstmarge zelf niet?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Honda de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het brandstofverbruik na Honda chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk..

Meer weten over Honda chiptuning? Neem contact op