Holden Commodore 2005 – 2008 chiptuning specialist
Een Holden met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Met onze Holden maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Holden Commodore 2005 – 2008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Holden. Wij zijn specialist in het tunen van uw Holden Commodore 2005 – 2008.
U ervaart bij een Holden Commodore 2005 – 2008:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een betere afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Holden Commodore 2005 – 2008
Chiptuning Holden Commodore 2005 – 2008 6.0 V8 354pk
Chiptuning Holden Commodore 2005 – 2008 6.0 V8 Clubsport 412pk
Chiptuning Holden Commodore 2005 – 2008 3.6 V6 235pk
Staat je Holden Commodore 2005 - 2008 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Holden Commodore 2005 – 2008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Holden Commodore 2005 – 2008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Holden Commodore 2005 - 2008
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Holden . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend bepalend. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Holden chiptuning maatwerk
Moderne Holden modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Holden motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk lager, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Holden deze speelruimte niet zelf?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Holden fabrikant de software niet optimaal af. De auto’s van Holden worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Holden chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.