Vragen? Bel direct

0593 232114



Ford S-Max 2006 – 2010 chiptuning specialist

chiptuning  Ford  S-Max 2006 - 2010
Chiptuning Ford: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Maatwerk Ford chiptuning maakt dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Ford S-Max 2006 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Ford. Wij zijn specialist in het tunen van uw Ford S-Max 2006 – 2010.

U ervaart bij een Ford S-Max 2006 – 2010:

  • Extra vermogen tot wel 25%;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een substantieel zuinigere Ford, tot wel 5% brandstofbesparing;

Overzicht Ford S-Max 2006 – 2010

Chiptuning Ford S-Max 2006 – 2010 2.0 TDCi 130pk
Chiptuning Ford S-Max 2006 – 2010 2.0 TDCi 140pk
Chiptuning Ford S-Max 2006 – 2010 2.2 TDCi 175pk
Chiptuning Ford S-Max 2006 – 2010 2.5 T 220pk
Chiptuning Ford S-Max 2006 – 2010 1.8 TDCi 125pk
Chiptuning Ford S-Max 2006 – 2010 2.0 TDCi 115pk
Chiptuning Ford S-Max 2006 – 2010 2.0 TDCi 136pk

Staat je Ford S-Max 2006 - 2010 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Ford S-Max 2006 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Ford S-Max 2006 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Ford S-Max 2006 - 2010

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Ford worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg bepalend. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.

Ford chiptuning op maat

Hedendaagse Ford modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Ford motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk minder, circa 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de Ford fabrikant deze winstmarge niet zelf?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Ford de software niet optimaal af. De auto’s van Ford worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.

Brandstofbesparing na Ford chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over Ford S-Max 2006 - 2010 chiptuning? Neem contact op