Ford S-Max chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Ford?
Met onze Ford maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Ford S-Max heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Ford. Wij zijn specialist in het tunen van uw Ford S-Max.
U ervaart bij een Ford S-Max:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Ford S-Max
Chiptuning Ford S-Max 2006 – 2010
Chiptuning Ford S-Max 2010 – 2015
Chiptuning Ford S-Max 2015
Staat je Ford S-Max er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Ford S-Max chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Ford S-Max chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Ford S-Max
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Ford . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg fundamenteel. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Ford chiptuning maatwerk
Hedendaagse Ford modellen zijn tegenwoordig voorzien van een ECU, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Ford motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel minder, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Ford fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Ford fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Ford worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Ford chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.