Ford Galaxy 2006 – 2015 chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Ford?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Ford chiptuning!
Na een chiptuning van uw Ford Galaxy 2006 – 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Ford. Wij zijn specialist in het tunen van uw Ford Galaxy 2006 – 2015.
U ervaart bij een Ford Galaxy 2006 – 2015:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Ford Galaxy 2006 – 2015
Chiptuning Ford Galaxy 2006 – 2015 2.0 TDCi 130pk
Chiptuning Ford Galaxy 2006 – 2015 2.0 TDCi 140pk
Chiptuning Ford Galaxy 2006 – 2015 2.2 TDCi 175pk
Chiptuning Ford Galaxy 2006 – 2015 2.0 TDCi 136pk EuroV >2010
Chiptuning Ford Galaxy 2006 – 2015 1.8 TDCi 125pk
Chiptuning Ford Galaxy 2006 – 2015 2.0i 16v 143pk
Chiptuning Ford Galaxy 2006 – 2015 1.6 EcoBoost 160pk
Chiptuning Ford Galaxy 2006 – 2015 2.0 EcoBoost 203pk
Chiptuning Ford Galaxy 2006 – 2015 1.6 TDCi 115pk
Chiptuning Ford Galaxy 2006 – 2015 2.0 TDCi 115pk
Chiptuning Ford Galaxy 2006 – 2015 2.0 TDCi 163pk
Chiptuning Ford Galaxy 2006 – 2015 2.2 TDCi 200pk
Chiptuning Ford Galaxy 2006 – 2015 1.8 TDCi 100pk
Staat je Ford Galaxy 2006 - 2015 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Ford Galaxy 2006 – 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Ford Galaxy 2006 – 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Ford Galaxy 2006 - 2015
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Ford worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend beslissend. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Ford chiptuning maatwerk
Moderne Ford modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is het brein van de Ford motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Ford deze marge zelf niet?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Ford de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Ford chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.