Ford Focus 2011 – 2014 chiptuning specialist
Een Ford met meer koppel en vermogen en gelijktijdig zuiniger?
Dankzij Ford chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Ford Focus 2011 – 2014 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Ford. Wij zijn specialist in het tunen van uw Ford Focus 2011 – 2014.
U ervaart bij een Ford Focus 2011 – 2014:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een betere afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht Ford Focus 2011 – 2014
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 2.0 TDCi 163pk
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 1.6 Ti-VCT 105pk
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 1.6 Ti-VCT 125pk
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 1.6 TDCi 105pk
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 2.0 TDCi 140pk
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 1.6 TDCi 95pk
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 2.0 TDCi 115pk
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 1.5 EcoBoost 150pk
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 1.6 TDCi 115pk
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 1.6 EcoBoost 150pk
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 1.6 EcoBoost 182pk
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 1.0 EcoBoost 100pk
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 2.0 TDCi 136pk
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 2.0 ST EcoBoost 250pk
Chiptuning Ford Focus 2011 – 2014 1.0 EcoBoost 125pk
Staat je Ford Focus 2011 - 2014 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Ford Focus 2011 – 2014 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Ford Focus 2011 – 2014 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Ford Focus 2011 - 2014
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Ford . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm beslissend. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
Ford chiptuning maatwerk
Hedendaagse Ford modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Ford motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk lager, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Ford fabrikant deze marge niet zelf?
Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Ford fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Ford worden in veel landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Ford chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.