Fiat Punto 2012 chiptuning specialist
Chiptuning Fiat: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Met onze Fiat maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Fiat Punto 2012 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Fiat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Fiat Punto 2012.
U ervaart bij een Fiat Punto 2012:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een aanzienlijk zuinigere Fiat, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht Fiat Punto 2012
Chiptuning Fiat Punto 2012 0.9 Twinair 85pk
Chiptuning Fiat Punto 2012 0.9 Twinair 100pk
Chiptuning Fiat Punto 2012 1.3 Mjet 85pk
Chiptuning Fiat Punto 2012 1.3 Mjet 80pk
Chiptuning Fiat Punto 2012 1.6 Mjet 120pk
Chiptuning Fiat Punto 2012 1.3 Mjet 95pk
Staat je Fiat Punto 2012 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Fiat Punto 2012 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Fiat Punto 2012 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Fiat Punto 2012
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Fiat worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Fiat chiptuning op maat
Moderne Fiat modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is het brein van de Fiat motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk minder, circa 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Fiat deze winstmarge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Fiat fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Fiat chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.