Fiat Bravo 2007 chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en toch meer vermogen met je Fiat?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Fiat chiptuning!
Na een chiptuning van uw Fiat Bravo 2007 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Fiat. Wij zijn specialist in het tunen van uw Fiat Bravo 2007.
U ervaart bij een Fiat Bravo 2007:
- Tot meer dan 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een betere afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Fiat Bravo 2007
Chiptuning Fiat Bravo 2007 1.4 T-Jet 120pk
Chiptuning Fiat Bravo 2007 1.4 T-Jet 150pk
Chiptuning Fiat Bravo 2007 1.9 M-JTD 115pk
Chiptuning Fiat Bravo 2007 1.4 T-Jet 140pk
Chiptuning Fiat Bravo 2007 1.6 M-JTD 105pk
Chiptuning Fiat Bravo 2007 1.6 M-JTD 120pk
Chiptuning Fiat Bravo 2007 1.9 M-JTD 16v 150pk
Chiptuning Fiat Bravo 2007 1.6 M-JTD 90pk
Chiptuning Fiat Bravo 2007 1.9 M-JTD 120pk
Chiptuning Fiat Bravo 2007 1.4i 16v 90pk
Chiptuning Fiat Bravo 2007 2.0 M-JTD 165pk
Staat je Fiat Bravo 2007 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Fiat Bravo 2007 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Fiat Bravo 2007 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Fiat Bravo 2007
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Fiat . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Dikwijls wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Fiat chiptuning op maat
Moderne Fiat modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is het brein van de Fiat motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst substantieel minder, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Fiat fabrikant deze marge zelf niet?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Fiat de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerhande factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Fiat chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.