Dodge Nitro 2007 – 2010 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en gelijktijdig brandstof besparen op je Dodge?
Dankzij Dodge chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Dodge Nitro 2007 – 2010 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Dodge. Wij zijn specialist in het tunen van uw Dodge Nitro 2007 – 2010.
U ervaart bij een Dodge Nitro 2007 – 2010:
- Additioneel vermogen tot wel 25%;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing van +/- 5% op brandstof;
Overzicht Dodge Nitro 2007 – 2010
Staat je Dodge Nitro 2007 - 2010 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Dodge Nitro 2007 – 2010 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Dodge Nitro 2007 – 2010 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Dodge Nitro 2007 - 2010
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Dodge . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend beslissend. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Dodge chiptuning op maat
Hedendaagse Dodge modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Dodge motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst substantieel lager, ongeveer 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt Dodge deze marge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Dodge de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het verbruik na Dodge chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.