Dodge Challenger 2008 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je Dodge?
Met onze Dodge maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Dodge Challenger 2008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Dodge. Wij zijn specialist in het tunen van uw Dodge Challenger 2008.
U ervaart bij een Dodge Challenger 2008:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing boven de 5%;
Overzicht Dodge Challenger 2008
Staat je Dodge Challenger 2008 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Dodge Challenger 2008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Dodge Challenger 2008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Dodge Challenger 2008
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Dodge worden verlaagd . Wij beperken daarnaast de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal totaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
Dodge chiptuning maatwerk
Hedendaagse Dodge modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is het brein van de Dodge motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk minder, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Dodge deze winstmarge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Dodge de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen verkocht worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei factoren. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na Dodge chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.