Dacia Sandero 2016 chiptuning specialist
Een Dacia met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dat is mogelijk met onze maatwerk Dacia chiptuning!
Na een chiptuning van uw Dacia Sandero 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Dacia. Wij zijn specialist in het tunen van uw Dacia Sandero 2016.
U ervaart bij een Dacia Sandero 2016:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Dacia Sandero 2016
Chiptuning Dacia Sandero 2016 0.9 TCE 90pk
Chiptuning Dacia Sandero 2016 1.5 DCi 90pk
Chiptuning Dacia Sandero 2016 1.5 DCi 75pk
Staat je Dacia Sandero 2016 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Dacia Sandero 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Dacia Sandero 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Dacia Sandero 2016
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Dacia worden verlaagd . Wij beperken ook de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die rechtstreeks betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is ontzettend fundamenteel. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
Dacia chiptuning maatwerk
Hedendaagse Dacia modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Dacia motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel lager, plusminus 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt de Dacia fabrikant deze marge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Dacia fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na Dacia chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.