Dacia Logan 2004 – 2012 chiptuning specialist
Chiptuning Dacia: meer vermogen, koppel en brandstofbesparing?
Met onze Dacia maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Dacia Logan 2004 – 2012 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Dacia. Wij zijn specialist in het tunen van uw Dacia Logan 2004 – 2012.
U ervaart bij een Dacia Logan 2004 – 2012:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Dacia Logan 2004 – 2012
Chiptuning Dacia Logan 2004 – 2012 1.5 DCI 70pk
Chiptuning Dacia Logan 2004 – 2012 1.5 DCI 85pk
Chiptuning Dacia Logan 2004 – 2012 1.6i 105pk
Chiptuning Dacia Logan 2004 – 2012 1.5 DCI 75pk
Chiptuning Dacia Logan 2004 – 2012 1.5 DCI 90pk
Chiptuning Dacia Logan 2004 – 2012 1.2i 16V 75pk
Chiptuning Dacia Logan 2004 – 2012 1.4i 75pk
Chiptuning Dacia Logan 2004 – 2012 1.6i 87pk
Staat je Dacia Logan 2004 - 2012 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Dacia Logan 2004 – 2012 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Dacia Logan 2004 – 2012 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Dacia Logan 2004 - 2012
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Dacia worden verlaagd . Wij beperken ook de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal software parameters die rechtstreeks betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg bepalend. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Dacia chiptuning op maat
Moderne Dacia modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is het brein van de Dacia motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een voelbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Dacia fabrikant deze marge niet zelf?
Een terechte vraag. Waarom stelt de Dacia fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een omvangrijk aantal landen ingezet worden. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is het verbruik na Dacia chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.