Dacia Duster 2010 – 2017 chiptuning specialist
Een Dacia met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Dankzij Dacia chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Dacia Duster 2010 – 2017 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Dacia. Wij zijn specialist in het tunen van uw Dacia Duster 2010 – 2017.
U ervaart bij een Dacia Duster 2010 – 2017:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Dacia Duster 2010 – 2017
Chiptuning Dacia Duster 2010 – 2017 1.5 DCI 90pk
Chiptuning Dacia Duster 2010 – 2017 1.5 DCI 110pk
Chiptuning Dacia Duster 2010 – 2017 1.5 DCI 105pk
Chiptuning Dacia Duster 2010 – 2017 1.6i 16v 105pk
Chiptuning Dacia Duster 2010 – 2017 1.2 TCE 125pk
Chiptuning Dacia Duster 2010 – 2017 1.5 DCI 85pk
Chiptuning Dacia Duster 2010 – 2017 dCi 110Pk
Staat je Dacia Duster 2010 - 2017 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Dacia Duster 2010 – 2017 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Dacia Duster 2010 – 2017 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Dacia Duster 2010 - 2017
Acceleratie verbetering
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Dacia worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de tuning geeft is erg beslissend. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht merkbaar is.
Dacia chiptuning op maat
Moderne Dacia modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Dacia motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst te behalen van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk minder, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Dacia fabrikant deze speelruimte zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de Dacia fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Dacia worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere brandstof kwaliteit etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Dacia chiptuning?
Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.