Citroen C5 2008 – > chiptuning specialist
” width=”120″ height=”120″>
Een Citroen met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Met onze Citroen maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Citroen C5 2008 – > heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Citroen. Wij zijn specialist in het tunen van uw Citroen C5 2008 – >.
U ervaart bij een Citroen C5 2008 – >:
- Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht Citroen C5 2008 – >
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 2.0 HDI 163pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 2.0 HDI FAP 136pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 2.2 HDI 163pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 3.0i V6 210pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 2.2 HDiF 173pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 2.0i 16v 143pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 1.6 HDiF 16V 110pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 3.0 HDI 207pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 3.0 HDI 241pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 1.6 VTi 120pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 1.6 HDI 8V 112pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 2.2 HDI 204pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 2.7 HDI 208pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 1.6 THP 156pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 1.6 e-HDI 8V 115pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 2.0 BlueHDI 150pk
Chiptuning Citroen C5 2008 – > 2.0 BlueHDI 180pk
”Staat
Geen probleem. We kunnen alle typen Citroen C5 2008 – > chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Citroen C5 2008 – > chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
”Verbeter
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Citroen worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking beperken wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een aantal parameters in de software die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend belangrijk. Vaak wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.
Citroen chiptuning op maat
Moderne Citroen modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de Citroen motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, bgrenzing van de koppel etc. De computer is voorzien van een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst een stuk lager, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt de Citroen fabrikant deze winstmarge zelf niet?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Citroen fabrikant de software niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerhande factoren. Denk hierbij aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na Citroen chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle parameters, zeker bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.