Vragen? Bel direct

0593 232114



Chevrolet Monte Carlo 1997 – 2005 chiptuning specialist

chiptuning  Chevrolet  Monte Carlo 1997 - 2005
Minder brandstofkosten en desondanks meer vermogen met je Chevrolet?
Dankzij Chevrolet chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw Chevrolet Monte Carlo 1997 – 2005 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Chevrolet. Wij zijn specialist in het tunen van uw Chevrolet Monte Carlo 1997 – 2005.

U ervaart bij een Chevrolet Monte Carlo 1997 – 2005:

  • Tot ruim 25% aan extra vermogen;
  • Tot 30% meer trekkracht;
  • Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht Chevrolet Monte Carlo 1997 – 2005

Chiptuning Chevrolet Monte Carlo 1997 – 2005 3.1 V6 160pk
Chiptuning Chevrolet Monte Carlo 1997 – 2005 3.4 V6 180pk
Chiptuning Chevrolet Monte Carlo 1997 – 2005 SS 3.8 V6 200ok
Chiptuning Chevrolet Monte Carlo 1997 – 2005 SS 3.8 Supercharged V6 240hp

Staat je Chevrolet Monte Carlo 1997 - 2005 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen Chevrolet Monte Carlo 1997 – 2005 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over Chevrolet Monte Carlo 1997 – 2005 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je Chevrolet Monte Carlo 1997 - 2005

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de Chevrolet worden verlaagd . De vertraging in de brandstofontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het daadwerkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Lager Brandstofverbruik

Er zijn een aantal software parameters die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Optimale rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg belangrijk. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas zal rijden. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.

Chevrolet chiptuning maatwerk

Moderne Chevrolet modellen zijn vandaag de dag uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de Chevrolet motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, ongeveer 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt Chevrolet deze winstmarge zelf niet?

Een terechte vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Chevrolet de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Chevrolet worden in legio landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook cruciaal vanwege allerhande factoren. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het verbruik na Chevrolet chiptuning?

Uitgaande van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar ook niet minder.

Meer weten over Chevrolet Monte Carlo 1997 - 2005 chiptuning? Neem contact op