Chevrolet Cobalt 2005 – 2007 chiptuning specialist
Een Chevrolet met meer vermogen en minder brandstofkosten?
Met onze Chevrolet maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw Chevrolet Cobalt 2005 – 2007 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw Chevrolet. Wij zijn specialist in het tunen van uw Chevrolet Cobalt 2005 – 2007.
U ervaart bij een Chevrolet Cobalt 2005 – 2007:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Extra trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn realistisch;
- Een aanmerkelijk zuinigere Chevrolet, tot wel 5% brandstofbesparing;
Overzicht Chevrolet Cobalt 2005 – 2007
Chiptuning Chevrolet Cobalt 2005 – 2007 SS 2.0 Supercharged 205hp
Chiptuning Chevrolet Cobalt 2005 – 2007 2.0i – 145pk
Chiptuning Chevrolet Cobalt 2005 – 2007 SS 2.4i – 173pk
Staat je Chevrolet Cobalt 2005 - 2007 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen Chevrolet Cobalt 2005 – 2007 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over Chevrolet Cobalt 2005 – 2007 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je Chevrolet Cobalt 2005 - 2007
Acceleratie verbetering
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de Chevrolet . Wij beperken ook de vertraging in de ontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je voornamelijk bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het remmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Dit is te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg fundamenteel. Regelmatig wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.
Chevrolet chiptuning op maat
Hedendaagse Chevrolet modellen zijn vandaag de dag voorzien van een ECU, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de Chevrolet motor. Het regelt bijvoorbeeld het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst een stuk lager, circa 6 tot 8%.
Waarom gebruikt Chevrolet deze winstmarge niet zelf?
Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de Chevrolet de software zelf niet optimaal af. De auto’s van Chevrolet worden in talrijk landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is het brandstofverbruik na Chevrolet chiptuning?
Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door optimalisatie van alle instellingen, zeker bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.