Vragen? Bel direct

0593 232114



BMW X3 F25 – 2011 – 2017 chiptuning specialist

chiptuning  BMW  X3 F25 - 2011 - 2017
Een BMW met meer vermogen en lagere brandstofkosten?
Met onze BMW maatwerk chiptuning is dit mogelijk!
Na een chiptuning van uw BMW X3 F25 – 2011 – 2017 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW X3 F25 – 2011 – 2017.

U ervaart bij een BMW X3 F25 – 2011 – 2017:

  • Additioneel vermogen tot wel 25%;
  • Meer trekkracht, meer dan 30% is realiseerbaar;
  • Een substantieel zuinigere BMW, tot wel 5% brandstofbesparing;

Overzicht BMW X3 F25 – 2011 – 2017

Chiptuning BMW X3 F25 – 2011 – 2017 3.0D 245pk
Chiptuning BMW X3 F25 – 2011 – 2017 3.5D 313pk
Chiptuning BMW X3 F25 – 2011 – 2017 3.0D 258pk
Chiptuning BMW X3 F25 – 2011 – 2017 3.0D 211pk
Chiptuning BMW X3 F25 – 2011 – 2017 1.8D 136pk
Chiptuning BMW X3 F25 – 2011 – 2017 2.0D 184pk
Chiptuning BMW X3 F25 – 2011 – 2017 2.0D 163pk
Chiptuning BMW X3 F25 – 2011 – 2017 3.5i 306pk
Chiptuning BMW X3 F25 – 2011 – 2017 1.8D 143pk
Chiptuning BMW X3 F25 – 2011 – 2017 2.0i 184pk
Chiptuning BMW X3 F25 – 2011 – 2017 2.8i Turbo 245pk
Chiptuning BMW X3 F25 – 2011 – 2017 1.8D 150pk
Chiptuning BMW X3 F25 – 2011 – 2017 2.0D 190pk

Staat je BMW X3 F25 - 2011 - 2017 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen BMW X3 F25 – 2011 – 2017 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over BMW X3 F25 – 2011 – 2017 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW X3 F25 - 2011 - 2017

Acceleratie verbetering

Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de BMW . Wij beperken daarnaast de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt direct na het remmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en de brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzamerhand op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is enorm fundamenteel. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je normaliter totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht voelbaar is.

BMW chiptuning maatwerk

Moderne BMW modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de BMW motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat is voorzien van een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren een vermogenswinst haalbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst aanzienlijk lager, omstreeks 6 tot 8%.

Hoezo gebruikt de BMW fabrikant deze winstmarge zelf niet?

Een vraag die we vaker horen. Waarom stelt de BMW de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een aanzienlijk aantal landen verkocht worden. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het verbruik na BMW chiptuning?

Bij behoud van dezelfde rijstijl als voor de tuning kan door het optimaliseren van alle instellingen, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing behaald worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over BMW X3 F25 - 2011 - 2017 chiptuning? Neem contact op