Vragen? Bel direct

0593 232114



BMW M3 E36 – 1991 – 1998 chiptuning specialist

chiptuning  BMW  M3 E36 - 1991 - 1998
Minder brandstofkosten en toch meer vermogen met je BMW?
Dankzij BMW chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw BMW M3 E36 – 1991 – 1998 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW M3 E36 – 1991 – 1998.

U ervaart bij een BMW M3 E36 – 1991 – 1998:

  • Een winst van 25% aan additioneel vermogen;
  • Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
  • Een betere afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;

Overzicht BMW M3 E36 – 1991 – 1998

Chiptuning BMW M3 E36 – 1991 – 1998 M3 321pk
Chiptuning BMW M3 E36 – 1991 – 1998 M3 286pk

Staat je BMW M3 E36 - 1991 - 1998 er niet tussen?

Geen probleem. We kunnen alle typen BMW M3 E36 – 1991 – 1998 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.

Kunnen we helpen?

Vragen over BMW M3 E36 – 1991 – 1998 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW M3 E36 - 1991 - 1998

Acceleratie verbetering

Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de BMW worden verlaagd . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.

Minder brandstofverbruik

Er zijn een reeks parameters in de software die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!

Bescherming van de koppeling

Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn beschadigd raken. Te herkennen aan een koppeling die slipt of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.

Soepele rijervaring

Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend bepalend. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht merkbaar is.

BMW chiptuning maatwerk

Hedendaagse BMW modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is het brein van de BMW motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de vermogenswinst aanzienlijk lager, plusminus 6 tot 8%.

Waarom gebruikt de BMW fabrikant deze speelruimte zelf niet?

Een terechte vraag. Waarom stelt de BMW de software niet optimaal af. De auto’s van BMW worden in talrijk landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel vanwege allerhande redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slecht onderhoud, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.

Hoe is het brandstofverbruik na BMW chiptuning?

Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en gewone dieselmotoren, in de praktijk een besparing gerealiseerd worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.

Meer weten over BMW M3 E36 - 1991 - 1998 chiptuning? Neem contact op