BMW i8 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en tegelijk brandstof besparen op je BMW?
Dankzij BMW chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw BMW i8 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW i8.
U ervaart bij een BMW i8:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Meer trekkracht, meer dan 30% is haalbaar;
- Een aanzienlijk zuinigere BMW, tot wel 5% besparing op brandstof;
Overzicht BMW i8
Staat je BMW i8 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen BMW i8 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW i8
Verbetering acceleratie
Naast het verbeteren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de BMW . De vertraging in de brandstofontsteking verminderen wij, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je merendeels bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Minder brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het brandstofverbruik. Afhankelijk van de rijstijl en brandstofkwaliteit kan lager brandstofverbruik gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lage toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename langzaam op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg beslissend. Regelmatig wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je meestal helemaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
BMW chiptuning op maat
Moderne BMW modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, ook wel het regelapparaat genaamd. De ECU is als het ware het brein van de BMW motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, inspuit duur, bgrenzing van de koppel etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst haalbaar. Dit uit zich in een duidelijk merkbare koppeltoename (trekkracht) en een toename van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst een stuk lager, omstreeks 6 tot 8%.
Hoezo gebruikt BMW deze marge zelf niet?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de BMW fabrikant de software zelf niet optimaal af. De fabrikant bouwt auto’s welke in een groot aantal landen ingezet worden. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist vanwege allerlei redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na BMW chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.