BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 chiptuning specialist
Lagere brandstofkosten en toch meer vermogen met je BMW?
Dankzij BMW chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015.
U ervaart bij een BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015:
- Tot ruim 25% aan extra vermogen;
- Extra trekkracht; winsten tot 30% zijn realistisch;
- Een optimale afstemming zorgt veelal voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015
Chiptuning BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 740i 326pk
Chiptuning BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 750i 407pk
Chiptuning BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 760i 544pk
Chiptuning BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 740D 313pk
Chiptuning BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 730D 258pk
Chiptuning BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 740D 306pk
Chiptuning BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 730D 245pk
Chiptuning BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 730D 211pk
Chiptuning BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 750D 381pk
Chiptuning BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 750i 450pk
Chiptuning BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 750i Valvetronic 510pk
Staat je BMW 7 serie F01 - 2009 - 2015 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over BMW 7 serie F01 – 2009 – 2015 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW 7 serie F01 - 2009 - 2015
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, verlagen wij de acceleratietijd van de BMW . De vertraging in de ontsteking reduceren wij, waardoor het pedaal beter zal reageren zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze aanpassingen merk je met name bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt direct na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct betrekking hebben op het verbruik van brandstof. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling beschadigd raken. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen de koppeltoename gaandeweg op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Soepele rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend bepalend. Doorgaans wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, gewijzigd. Dit terwijl je doorgaans helemaal niet vol gas zal rijden. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden direct meer kracht voelbaar is.
BMW chiptuning maatwerk
Hedendaagse BMW modellen zijn vandaag de dag van een ECU voorzien, beter bekend als het regelapparaat. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de BMW motor. Het regelt onder andere het ontstekingsmoment, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. De ECU heeft een geheugen waar “parameters” met betrekking tot de regeling staan opgeslagen. Door middel van een software aanpassing is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst te realiseren. Dit uit zich in een onmiskenbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de vermogenswinst aanzienlijk lager, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt BMW deze marge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de BMW de software niet optimaal af. De auto’s van BMW worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook noodzakelijk vanwege allerlei redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico voor de motor de optimalisatie plaatsvinden.
Brandstofbesparing na BMW chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een besparing verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.