BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008 chiptuning specialist
Een BMW met meer koppel en vermogen en tegelijkertijd zuiniger?
Dankzij BMW chiptuning op maat geen probleem!
Na een chiptuning van uw BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008.
U ervaart bij een BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008:
- Een winst van 25% aan extra vermogen;
- Tot 30% meer trekkracht;
- Een besparing op brandstof van rond de 5%;
Overzicht BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008
Chiptuning BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008 730D 204pk
Chiptuning BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008 730D 218pk
Chiptuning BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008 730D 231pk
Chiptuning BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008 740D 257pk
Chiptuning BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008 740i 306pk
Chiptuning BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008 745D 300pk
Chiptuning BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008 760i 445pk
Chiptuning BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008 750i 367pk
Chiptuning BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008 745i 333pk
Staat je BMW 7 serie E65 - 2002 - 2008 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over BMW 7 serie E65 – 2002 – 2008 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW 7 serie E65 - 2002 - 2008
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de BMW worden verlaagd . Wij beperken ook de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het echt gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je overwegend bij het rijden met lage snelheden en wanneer je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks software parameters die direct verband houden met het verbruik van brandstof. Afhankelijk van de rijstijl en de brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming van de koppeling
Bij lagere toeren zorgt tuning voor een verhoogd koppel/draaimoment. Bij extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Dit is te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename langzaam op zodat de koppeling, de aandrijflijn en de versnellingsbak (automaat / handgeschakeld) niet te veel worden belast en de koppelopbouw natuurlijk aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is erg fundamenteel. Meestal wordt bij chiptuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je doorgaans totaal niet vol gas rijdt. Daarom zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden al meer kracht voelbaar is.
BMW chiptuning op maat
Moderne BMW modellen zijn tegenwoordig van een ECU voorzien, ook bekend als het regelapparaat. De ECU is als het ware het brein van de BMW motor. Het regelt bijvoorbeeld het moment van ontsteking, de exacte hoeveelheid ingespoten brandstof, de duur hiervan, koppelbegrenzing etc. Het regelapparaat heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door het aanpassen van software is bij turbomotoren een vermogenswinst denkbaar van 20 tot 40%. Dit uit zich in een voelbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een verhoging van de topsnelheid. Bij atmosferische motoren (zonder turbo) is de winst substantieel minder, plusminus 6 tot 8%.
Waarom gebruikt BMW deze marge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de BMW fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van BMW worden in legio landen verkocht. De software wordt door de fabrikant afgesteld met een grote marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook vereist wegens allerlei redenen. Denk hierbij aan extreme weersomstandigheden, slechte onderhoudsintervallen, lage brandstof kwaliteit etc. In Nederland verkeren wij in ideale omstandigheden en kan dus zonder risico motoroptimalisatie plaatsvinden.
Wat is de brandstofbesparing na BMW chiptuning?
Uitgaande van dezelfde tijstijl kan door het optimaliseren van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik gerealiseerd worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren blijven qua gebruik nagenoeg gelijk.