BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 chiptuning specialist
Je wilt meer vermogen en gelijktijdig brandstof besparen op je BMW?
Dat is mogelijk met onze maatwerk BMW chiptuning!
Na een chiptuning van uw BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 heeft u meer acceleratie, pit en souplesse in uw BMW. Wij zijn specialist in het tunen van uw BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016.
U ervaart bij een BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016:
- Extra vermogen tot wel 25%;
- Additionele trekkracht; winsten tot meer dan 30% zijn haalbaar;
- Een optimale afstemming zorgt in veel gevallen voor een brandstofbesparing tot boven de 5%;
Overzicht BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 525i 218pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 525D 218pk (1995cc)
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 530D 258pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 528i 245pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 535D 313pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 M5 Bi-Turbo – 560pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 M 550D – 381pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 520D 163pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 518D 143pk (1995cc)
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 520D 200pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 535D 306pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 550i 407pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 520i 184pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 523i 204pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 535i 306pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 520D 184pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 525D 204pk (2993cc)
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 530D 245pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 530i 272pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 518D 136pk (1995cc)
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 518D 150pk (1995cc)
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 520D 190pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 550i Valvetronic 449pk
Chiptuning BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 M5 Competition – 575pk
Staat je BMW 5 serie F10/11 - 2010 - 2016 er niet tussen?
Geen probleem. We kunnen alle typen BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 chiptunen. Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend advies.
Kunnen we helpen?
Vragen over BMW 5 serie F10/11 – 2010 – 2016 chiptuning? Wij staan voor je klaar om je vragen te beantwoorden.
Verbeter direct de rijsprestaties van je BMW 5 serie F10/11 - 2010 - 2016
Verbetering acceleratie
Naast het optimaliseren van vermogen en koppel, zal de acceleratietijd van de BMW worden verlaagd . Wij beperken tevens de vertraging in de brandstofontsteking, waardoor het pedaal beter reageert zonder het werkelijk gevoeliger te maken. Deze verbeteringen merk je hoofdzakelijk bij het rijden met lage snelheden en indien je het gaspedaal intrapt vlak na het afremmen.
Lager Brandstofverbruik
Er zijn een reeks parameters in de software die rechtstreeks verband houden met het brandstofverbruik. Afhankelijk van rijstijl en brandstofkwaliteit kan brandstofbesparing gerealiseerd worden!
Bescherming koppeling
Tuning zorgt voor een verhoogd koppel/draaimoment bij lagere toeren. Bij een te extreme opbouw van koppel zal de koppeling en aandrijflijn kunnen beschadigen. Te herkennen aan een slippende koppeling of een dreunende aandrijflijn. Wij bouwen toename geleidelijk op zodat de onderdelen in het systeem niet te veel worden belast en de koppelopbouw zeer vloeiend aanvoelt.
Optimale rijervaring
Het gevoel dat de chiptuning geeft is ontzettend beslissend. Meestal wordt bij tuning alleen het moment van WOT, oftewel Wide Open Trottle, aangepast. Dit terwijl je merendeels totaal niet vol gas rijdt. Daardoor zorgen wij ervoor dat bij lagere gaspedaalstanden meteen meer kracht merkbaar is.
BMW chiptuning maatwerk
Hedendaagse BMW modellen zijn tegenwoordig uitgerust met een ECU, ook wel het regelapparaat genoemd. Dit regelapparaat is als het ware het brein van de BMW motor. Het regelt onder andere het moment van ontsteking, de hoeveelheid brandstof die wordt ingespoten, duur van het inspuiten, koppelbegrenzing etc. De computer heeft een geheugen waar “parameters” staan opgeslagen met betrekking tot deze regeling. Door middel van het aanpassen van software is bij turbomotoren 20% tot 40% vermogenswinst denkbaar. Dit uit zich in een onbetwistbaar merkbare toename in koppel (trekkracht) en een stijging van de topsnelheid. Bij motoren zonder turbo is de winst aanzienlijk minder, ongeveer 6 tot 8%.
Waarom gebruikt BMW deze marge niet zelf?
Een terechte veelgestelde vraag. Waarom stelt de BMW fabrikant de software zelf niet optimaal af. De auto’s van BMW worden in veel landen verkocht. De software wordt daarom afgesteld met een ruime marge. In bepaalde landen is deze marge dan ook essentieel wegens allerhande redenen. Denk hier bijvoorbeeld aan extreem weer, slechte onderhoudsintervallen, mindere kwaliteit brandstoffen en olie etc. Hier verkeren wij wat dat betreft in ideale omstandigheden en kan dus zonder gevaar motoroptimalisatie plaatsvinden.
Hoe is het brandstofverbruik na BMW chiptuning?
Bij behoud van dezelfde tijstijl kan door optimalisatie van alle parameters, met name bij turbodiesel- en reguliere dieselmotoren, in de praktijk een lager verbruik verwezenlijkt worden van gemiddeld tussen de 5 tot 10%. Benzinemotoren gaan niet meer verbruiken, maar in de praktijk ook niet minder.